close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

סקירה פיננסית: השוואה בין כדאיות ההשקעה בשוק ההון לעומת נדל"ן להשקעה

מערכת שורשכז אייר, תשעז23/05/2017

השקעה בנדל"ן יכולה להתבצע בשתי דרכים. למה לבחור באחת ולא באחרת? כל היתרונות וכל החסרונות של שתי דרכים אלו רשומות פה לשימושכם

תגיות:
נדל"ן להשקעה
כשחושבים על השקעה בנדל"ן, המחשבה הראשונה היא על נדל"ן להשקעה באופן ישיר. כלומר, רכישה של נכס במטרה להשכיר אותו וכך להחזיר את ההשקעה ובחלוף הזמן גם להרוויח ממנה. ובכן, לאפשרות זו יש יתרונות רבים כמו לדוגמה, היכולת לשלוט באופן אישי על ההתרחשויות בהשקעה.

השקעה בחברת נדל"ן
אם אתם רוצים להשקיע את כספכם בנדל"ן, אבל רוצים לבצע השקעה סולידית או להשקיע בלי לעבוד לטובת הצלחת ההשקעה, תוכלו להשקיע בחברות נדל"ן, שמנפיקות את מניותיהן בבורסה לניירות ערך. אמנם השקעה כזו כרוכה בפחות תשואה, אבל היא גם דורשת פחות כסף להשקעה ראשונית.

היתרונות של נדל"ן להשקעה
כאמור, כשאתם רוכשים נדל"ן להשקעה של iintoo, אתם מקבלים שליטה על ניהול הנכס. כלומר, האם תרצו להשכיר אותו? להשמיש אותו למגורים של הדורות הבאים שלכם? האם תרצו לשפץ אותו באופן כזה או אחר ואולי אף למכור אותו ברווח נאה? למעשה, כשאתם רוכשים נכס להשקעה, כל האפשרויות עומדות בפניכם ועליכם רק לקבל את ההחלטות הנכונות ובתזמון הנכון.

השקעה – לא כמו שחשבתם
בשנים האחרונות יש טרנד חדש ומצליח של השקעה בנדל"ן מעבר לים ולהצלחה של הטרנד הזה יש סיבות רבות. ראשית, סכומי ההשקעה הם נמוכים יותר, בעוד שאחוזי התשואה אינם נמוכים בהתאמה. כמו כן, גם מבחינת הרגולציה, ישראל לא עושה חיים קלים למשקיעים בנדל"ן בעוד שמדינות אחרות מקבלות בברכה יוזמות להשקעה בנדל"ן בשטחיהן.

היתרון הגדול של השקעה בשוק ההון
השקעה בשוק ההון, בין אם במניות של חברת נדל"ן ובין אם במניות אחרות, היא בעלת יתרון גדול מאוד, ממנו לא תוכלו ליהנות אם תבחרו באפיק של רכישת נדל"ן להשקעה. מדובר על היכולת לפזר את ההשקעה שלכם בין חברות שונות. באופן זה תוכלו למזער נזקים במקרה של קריסה של חברה מסוימת, אבל גם תקטינו את האפשרות שלכם להרוויח במידה ומנייה שהשקעתם בה תצליח במיוחד.

אז איך תשקיעו?
אם הצלחתם לצבור הון, אותו תרצו להשקיע בדרך כזו או אחרת ואתם פשוט רוצים לבחור את הדרך המתאימה לכם ביותר, עליכם לחשוב עם עצמכם מהו האפיק הטוב ביותר בשבילכם. לדוגמה, האם אתם מעוניינים ברכישת נדל"ן להשקעה לטווח ארוך, או שאתם רוצים להשקיע לטווח קצר יותר? מהו הסכום שאתם מוכנים להשקיע? ואם אתם רוצים להשקיע בנכס כלשהו, האם תרצו לעשות זאת בארץ או בחו"ל? השורה התחתונה, לכל אחד מתאים אפיק השקעה אחר ולעתים זה גם תלוי במצב שלכם בתקופה מסוימת, שיכול להשתנות בהמשך.

בכל החלטה שתקבלו, חשוב שתחשבו היטב כיצד תרצו להשקיע ומומלץ שגם תקבלו ליווי מקצועי.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה